استاندار سمنان: به روستاها برگردید و زمین بگیرید

استاندار سمنان گفت: آمادگی کامل داریم تا برای کسانی که قصد بازگشت و سکونت در روستاها را دارند، زمین برای احداث مسکن واگذار کنیم.

استاندار سمنان: به روستاها برگردید و زمین بگیرید

به گزارش شهرستان دالاهو از میامی، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان که طی روز چهارشنبه با حضور در روستاهای محروم شرق استان سمنان، مسائل و مشکلات مردم این روستاها را از نزدیک بررسی می‌کرد، در سخنانی در جمع مردم چندین روستای میامی اظهار کرد: امروز پنجمین سفر رسمی به شهرستان میامی شکل گرفته و درصد بالایی از مصوبات سفرهای قبلی اجرایی شده است. وی تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم تا برای کسانی که به معنای واقعی قصد بازگشت و سکونت در روستاها را دارند، زمین برای احداث مسکن واگذار کنیم. استاندار سمنان ادامه داد: از محل تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به‌منظور خودکفایی و ایجاد فرصت شغلی در روستاها آمادگی وجود دارد. هاشمی بیان کرد: بحث مجتمع خدماتی و رفاهی، وام قرض‌الحسنه، مساعدت و تسهیلات تعمیر منازل مسکونی و سایر موارد مطرح‌شده توسط دهیار و شورای اسلامی روستای کوهان پیگیری خواهد شد.

پیگیری جدی مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار سمنان گفت: مصوبات سفرهای شهرستانی، بخش‌ها و روستاها توسط کمیته‌ای ویژه این امر تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد. هاشمی بیان کرد: نامه‌های مردمی و مکاتبات مردم در سفرهای شهرستانی و در خلال کاروان خدمت به‌صورت کامل توسط کارشناسان امر مطالعه، بررسی و پیگیری خواهد شد. وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد رضایتمندی مردم در روستای بکران با تحقق مصوبات سفر قبلی هستیم. استاندار سمنان ادامه داد: مباحث مرتبط با ایجاد فرصت شغلی، آب شرب، تسهیلات ارزان‌قیمت، تسهیلات ساخت مسکن روستایی، تأمین زمین و سایر موارد روستای بکران پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی استاندار سمنان گفت: در دولت سیزدهم، مدیران باید به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی پای کار باشند و طبق شعار دولت، وقت ما باید وقف مردم باشد. هاشمی تصریح کرد: مباحث مرتبط با ایجاد فرصت شغلی، جهاد کشاورزی،‌ احیای قنوات، آب شرب، مخابرات و سایر موارد روستای استرخو پیگیری و رسیدگی خواهد شد. وی افزود: در بحث تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز آمادگی جهت پرداخت وجود دارد.

مردم میامی دچار قطعی گاز نشدند استاندار سمنان گفت: آمادگی برای پرداخت تسهیلات ویژه ارزان‌قیمت اشتغال‌زایی ویژه جوانان روستا وجود دارد. هاشمی بیان کرد: روستای حسین‌آباد، یازدهمین روستایی است که امروز توفیق زیارت مردم آن نصیب ما شده است. وی افزود: دیدار چهره به چهره با مردم و سفر به شهرستان‌ها از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است. استاندار سمنان ادامه داد: به‌منظور بررسی و پیگیری موارد و مباحث مرتبط با روستائیان، تا امروز به بیش از ۲۸۰ روستای استان به همراه مدیران کل استان سفر انجام شده است. هاشمی گفت: نامه‌های مردمی که در سفرها واصل می‌شود، به‌صورت دقیق توسط کارشناسان پیگیری و رسیدگی خواهد شد. وی تصریح کرد: طی ۱۰ روز گذشته به علت برودت هوا بحث مدیریت مصرف انرژی و گاز مطرح بود که با جلسات برگزار شده و اقدامات صورت‌گرفته، بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی در بحث مصرف گاز صورت گرفت. استاندار سمنان ادامه داد: این مهم موجب شد تا مردم بزرگوار منطقه کالپوش و شهرستان میامی دچار قطعی گاز نشوند. هاشمی بیان کرد: استان سمنان دارای وحدت و صمیمیت خوبی بوده و  بحث ساخت مسکن از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است که در استان نیز اقدامات به‌خوبی در حال انجام است. وی تصریح کرد: آمادگی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت ویژه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی گردشگری و ایجاد اشتغال در روستا وجود دارد. استاندار سمنان اضافه کرد: مباحث مرتبط با آسفالت، راه‌اندازی و تجهیز خانه ورزش، سند خانه‌های روستایی، خانه بهداشت و سایر موارد مطرح‌شده، پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

توسعه متوازن در استان سمنان استاندار سمنان گفت: امروز رمز موفقیت ما در گرو خدمتگزاری به مردم است و با حضور کاروان خدمت در روستاها، در دسترسی مردم روستاها و مناطق محروم به مدیران و مسؤولان تسهیل شد. هاشمی افزود: دولت آیت‌الله رئیسی، دولت جهادی و از جنس مردم است و کار و اقدامات را برای رضای خدا انجام می‌دهد. وی تصریح کرد: امروز همه ما باید بر محور همراهی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان در راستای افزایش وحدت و همدلی در استان سمنان تلاش کنیم و همه در راستای امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم گام برداریم. استاندار سمنان گفت: ما در عمل در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و نیروی انسانی به بحث توسعه متوازن در سطح استان توجه داشتیم. پایان پیام/74002/م/

دیدگاهتان را بنویسید