روایت دست اول از حادثه برای آرمیتا

مدیر ارشد خط ۴ مترو تهران با اشاره به جزئیات حادثه برای آرمیتا گراوند در ایستگاه مترو شهدا، توضیحاتی درباره دوربین مداربسته داخل برخی واگن‌های مترو ارائه داد.

روایت دست اول از حادثه برای آرمیتا

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها – مهر نوشت: ساعت ۷ صبح روز یکشنبه ۹ مهر سال جاری، دانش آموز آرمیتا گراوند به ایستگاه مترو شهدای تهران رفت تا مانند روزهای قبل مهرماه راهی مدرسه شود. اما در مدخل ورودی به واگن بود که با افت فشار مواجه شده و بر زمین افتاد. همانطور که دوربین‌های مدار بسته نشان می‌دهد آرمیتا با کمک دوستانش از واگن به سکو منتقل می‌شود تا نیروهای اورژانس از راه برسند. رسانه‌های ضدایران طی چند روز اخیر تلاش بسیار کردند تا با بهره گیری از سوژه آرمیتا گراوند و مشابهت سازی آن با ماجرای مهسا امینی آشوب دیگری رقم بزنند. رسانه‌های معاند تاکید دارند به آرمیتا به دلیل نداشتن حجاب حمله شده و در اثر ضربه به سر به کما رفته است. درباره این موضوع تاکنون افراد زیادی صحبت کرده‌اند از پدر و مادرش که ویدئوی کامل ورود آرمیتا به مترو و حضورش را دیده‌اند تا راهبر مترو و دوستانش و هیچیک ادعای رسانه‌های ضد ایران را تائید نکرده‌اند. در پی این حادثه و به دنبال انتشار ویدئوهای دوربین‌های مدار بسته از زمان حضور آرمیتا در مترو برخی درخواست نمایش دوربین‌های داخل واگن را داشته‌اند ولی متأسفانه داخل واگنی که آرمیتا بوده دوربینی نبوده است. درباره این موضوع به سراغ مجتبی بیات مدیر ارشد خط ۴ مترو تهران رفتیم وی در این زمینه اظهار داشت: یکشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۲ آرمیتا گراوند ساعت ۷:۰۸ صبح وارد مترو و واگن یک قطارهای سری ۱۳۴ می‌شود و بلافاصله پس از ورود به دلیل افت فشار به زمین برخورد می‌کند که پس از آن بلافاصله توسط همکاران ما در ایستگاه و به کمک دوستانش از سکو منتقل می‌شود و سپس توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود. وی با اشاره به اینکه این اتفاق به صورت تلفنی توسط مدیر ایستگاه خط ۴ به من اعلام و هماهنگی با اورژانس صورت گرفت، گفت: قطارهای مترو تهران، نسل قدیمی سری ۲۰۰ است که قطارهای قرمز اند و داخل خط ۲ سرویس می‌دهند و یک سری قطار آبی رنگ سری ۱۰۰ هم در خط یک سرویس می‌دهند که آنها هم قدیمی اند. بیات گفت: قطارهای AC نسل قدیمی سری ۱۰۰( از ۱۲۱ تا ۱۵۲) فاقد دوربین و قطارهای AC سری جدید از ۳۰۰ تا ۵۰۰ که بدنه آلومینیومی داشته و دارای سیستم مداربسته داخل واگن‌ها اند. مدیر ارشد خط ۴ مترو تهران گفت: واگن‌های سری جدید مجهز به ۲ دوربین مدار بسته در هر واگن است و در بدنه نیز مانیتور تبلیغ پخش زنده دارد. همچنین سیستم مدار بسته به صورتی طراحی شده که اگر مسافر توسط جعبه ایمرجنسی تالک بک تماس با راهبر بر قرار کند، تصویر فرد تماس گیرنده روی دیوار کابین راهبر مشخص می‌شود. قطارهای سری ۳۱۰ از سری ۳۰۰ قطارهای نسل جدید است که مجهز به دوربین و سیستم ضبط تصاویر است ولی قطارهای ۱۳۴ فاقد دوربین مدار بسته سقفی و دوربین نمایش دهنده است. پایان پیام/ت

دیدگاهتان را بنویسید