اتاق عملیات بهره‌وری آذربایجان شرقی را با حضور نخبگان فعال می‌کنیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: بسیار مصر هستیم اتاق عملیات و فکر بهره وری استان را با حضور نخبگان، فعال و تمام بخش‌ها را درگیر امر ‌کنیم.

اتاق عملیات بهره‌وری آذربایجان شرقی را با حضور نخبگان فعال می‌کنیم

به گزارش شهرستان دالاهو از تبریز، محمد فرشکاران امروز در سومین جلسه توسعه مدیریت و کمیته بهره وری استان اظهار کرد: بهره وری موضوع مهمی است که تاثیرات خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اقتصاد و نظام اجرایی و اداری استان نشان می‌دهد.

وی افزود: برای بالا بردن میزان ارزش افزوده با توجه به سرمایه‌گذاری‌های ثابت یک سهم حدود سه درصدی برای بهره‌وری منظور شده است که در این راستا سازمان ملی بهره وری کشور برش های استانی شاخص های ارزیابی اختصاصی و عمومی را از طریق دستگاه های ملی کشور به استان ها ارسال می‌کند.

فرشکاران ادامه داد: در مورد دستگاه هایی که برش ملی ندارند، سازمان ملی بهره وری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها را موظف کرده شاخص‌ها را تعریف کنند؛ در مورد دستگاه‌های فرابخشی هم سازمان ملی بهره‌وری ورود می یابد و شاخص‌ها را احصاء می‌کند.

وی یادآور شد: به نظر می رسد این شاخص ها بیشتر به سمت رتبه بندی می رود تا اینکه میزان تاثیر بهره‌وری را در اقتصاد استان نشان دهد؛ به همین دلیل در استان نشست‌های متعددی را با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار کردیم تا الگوهای سازمان ملی بهره‌وری را بررسی کرده و نقش بهره وری را در ایجاد ارزش افزوده استان ارتقا دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: بسیار مصر هستیم اتاق عملیات و فکر بهره‌وری استان را با حضور نخبگان، دانشگاهیان و دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی که در افزایش بهره وری موفق عمل کرده اند، تشکیل دهیم.

این مسوول ابراز داشت: طی هفته جاری به صورت عملیاتی وارد بحث کلان بهره‌وری می‌‍‎شویم و گزارش و خروجی اقدامات را در اختیار مقام عالی استان و دستگاه‌های اجرایی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/60026  

دیدگاهتان را بنویسید