استقبال کویت از تبادل اسرا در یمن

وزیر خارجه کویت از تبادل اسرا بین شورای ریاستی یمن و دولت نجات ملی این کشور استقبال کرد.

استقبال کویت از تبادل اسرا در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل شهرستان دالاهو، «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت ضمن استقبال از تبادل اسرا بین شورای ریاستی یمن و صنعا، آن را اقدامی مثبت برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران یمن توصیف کرد.

الصباح همچنین ایفای نقش دفتر فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در یمن و کمیته جهانی صلیب سرخ برای نظارت بر عملیات تبادل اسرا و تلاش‌های هیأت‌های سعودی و عمان را ستود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه کویت همچنین موفقیت‌های به دست آمده برای دستیابی به راه‌حل سیاسی مبتنی بر ابتکار صلح عربستان، مرجعیت‌های سه‌گانه اعم از طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس و سازوکارهای اجرایی آن و نیز مصوبات مربوط به گفت‌وگوی ملی فراگیر و قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل را ستود.

رسانه‌های یمن روز جمعه از ورود اولین هواپیمای حامل ۱۲۵ اسیر یمنی آزاد شده از عدن به فرودگاه صنعاء خبر داده و گفتند که روند مبادله اسرا سه روز به طول خواهد انجامید.

شبکه المیادین نیز درباره جزئیات توافق تبادل اسرا بین ریاض و صنعاء گزارش داد که این توافق به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت و روز شنبه مرحله دوم آن خواهد بود که ۳۵۰ اسیر یمنی از ارتش و کمیته‌های مردمی آزاد خواهند شد.

 

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید