تأکید السیسی بر احیای مذاکرات سازش

رئیس جمهور مصر بر اهمیت احیای روند مذاکرات بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با هدف دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین تأکید کرد.

تأکید السیسی بر احیای مذاکرات سازش

به گزارش گروه بین‌الملل شهرستان دالاهو، «مایک ترنر» رئیس کمیته دائم امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

السیسی در این دیدار به تلاش‌های گسترده مصر برای تثبیت آتش‌بس بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و طرح‌های مربوط به بازسازی نوار غزه اشاره کرد و گفت: «صلح عادلانه و فراگیر می‌تواند افق‌های جدید و گسترده‌ای در منطقه به نفع توسعه و شکوفایی همه ملت‌ها ایجاد کند».

مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین از چند سال پیش به دلیل اصرار این رژیم بر توسعه شهرک‌سازی و عدم پایبندی به تعهداتش برای آزادی اسرای قدیمی فلسطین، متوقف شده است.

به نوشته وبگاه «مصر الیوم»، «احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار السیسی و اعضای کنگره آمریکا بحران‌های موجود در تعدادی از کشورهای منطقه و خطرات ناشی از آن برای ملت‌ها از جمله بحرانی شدن اوضاع انسانی و اقتصادی میلیون‌ها نفر در منطقه را بررسی کردند.

طرف آمریکایی در این دیدار بر ایفای نقش محوری مصر به عنوان رکن صلح و ثبات در منطقه و نقش آن در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید