935 هزار معلم مشمول رتبه‌بندی شدند/افزایش قابل‌توجه تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: مقررشده بود در رتبه‌بندی ۶۴۰ هزار نفر شامل رتبه‌بندی شوند که در حین اجرا این عدد به ۹۳۵ هزار نفر رسید.

935 هزار معلم مشمول رتبه‌بندی شدند/افزایش قابل‌توجه تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان

به گزارش شهرستان دالاهو از نطنز، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و معاونین مدارس آموزش‌وپرورش نطنز و بادرود اظهار کرد: منطقه نطنز و بادرود خاستگاه اولیا الله و امامزادگان واجب‌التعظیم و شهدای گران‌قدر انسان‌های بزرگ است و مدیران این دو اداره پیگیری‌های مستمر برای توسعه و تعالی آموزش‌وپرورش داشته‌اند.  وی افزود: اگر در جامعه‌ای نگاه خوبی به آموزش‌وپرورش وجود داشته باشد آن جامعه دیگر دچار ناهنجاری آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود و زندان‌ها تعطیل و فرهنگ متمدن و بهداشت و خدمات اجتماعی گسترش و انسان‌های فرهیخته در آن تربیت می‌شوند و در هر جامعه‌ای آموزش‌وپرورش بهاداده شود کمی‌ها و کاستی‌ها از آن جامعه خالی خواهد شد. ابراهیمی بیان کرد: در دوره‌های گذشته اولویت اول اقتصاد بود و فرهنگ به حاشیه رفت، مقام معظم رهبری در کلامشان موضوع تهاجم فرهنگی، اشاعه فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و این اواخر برای فضای مجازی کلمه قتلگاه فرهنگی را به کار بردن و اینجاست که باید جامعه به موضوع فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته باشد. در سند تحول بنیادین دانش‌آموز باید به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کند  مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان عنوان کرد: سند تحول بنیادین مدنظر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ رونمایی شد و خاستگاه اصلی سند دانش‌آموز است و دانش‌آموز باید به مراتبی از حیات طیبه برسد و در سند تحول نیروی انسانی و معلم را رساننده دانش‌آموز و حیات طیبه معرفی کردند معلم در سند تحول مربی تلقی می‌شود که با همه شئون دانش‌آموزان و ابعاد مادی و معنوی و اجتماعی و سیاسی و همه‌چیز دانش‌آموز سرکار دارد. وی گفت: بعد از تغییرات در دوران گذشته جایگاه معلم را پایین آوردند و معلم را به آموزش‌دهنده صرف تبدیل کردند، این بدترین ظلم به معلم بود اگر صرف آموزش باشد فضای مجازی و فایل‌های صوتی و تصویری می‌تواند این کار را انجام بدهد، اما معلم یا مربی باید در کنار دانش‌آموز روش و منش را منتقل کند اینجاست که ما می‌گوییم مربی الگوست و باید در کنار الگو گیرنده حضورداشته باشد. ابراهیمی خاطرنشان کرد: یکی از موارد سند تحول موضوع رتبه‌بندی بوده است، مجلس فعلی حدود یک و نیم سال قبل از دولت فعلی روی کارآمد دولت قبل را موظف به اجرای رتبه‌بندی کرد مصوبه گذرانده شد و اعتباری روی برگه برای بودجه ۱۴۰۰ با عنوان ۲۰ همت برای ۳ سال تعیین شد، وقتی دولت فعلی روی کارآمد این اعتبار به ۳۸ همت تبدیل و میزان از سه سال به یک و نیم سال تغییر پیدا کرد، رتبه‌بندی فرآیند بسیار پیچیده‌ای داشت و ساعات بسیار زیادی برگزار شد و در بعد از فرازوفرودهای بسیار مورد تأیید مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و دولت قرار گرفت و چهار ماه فرصت برای اجرای رتبه‌بندی تعیین شد. مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تأکید کرد: اگر در سال ۱۴۰۱ احکام رتبه‌بندی صادر نمی‌شد در سال ۱۴۰۲ تحت تأثیر منفی قرار می‌گرفت، اعتبار سال ۱۴۰۱ جذب نشده بود و برای سال بعد هم نمی‌توانستیم اعتبار جذب کنیم، قرار بود در رتبه‌بندی ۶۴۰ هزار نفر شامل رتبه‌بندی شوند که در حین اجرا این عدد به ۹۳۵ هزار نفر رسید و مشمول رتبه‌بندی اضافه شد اما به عدد ریالی چیزی اضافه نشد. صدور ۶۰ میلیون حکم کارگزینی برای همکاران فرهنگی در موضوع رتبه‌بندی وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت خانه، اداره کل وادارات بالغ‌بر ۶۰ میلیون حکم برای رتبه‌بندی صادر کردند، ازلحاظ امور اداری کار بسیار طاقت‌فرسا است تا اواخر سال ۱۴۰۱ احکام صادر شد هرچند تعداد زیر نارضایتی برای این احکام دارند که ضمن اینکه اعتراضات بررسی می‌شود، مقداری از آن به موضوع کمبود منابع برمی‌گردد. ابراهیمی خاطرنشان کرد: یک ساعت کار معلم از چند روز کار کارمند ارزش بیشتری دارد و این موضوع در کرونا خودش را نشان داد، وقتی در جامعه کرونا فراگیر و مدارس تعطیل شد همه جامعه متوجه این موضوع شده‌اند که واقعاً معلم کار سختی را در تعلیم و تربیت بر عهده دارد و جامعه پذیرفت که کار معلم به یک ساعت ختم نمی‌شود، اگر ۵ دقیقه معلم کار انجام بدهد به‌اندازه چند ساعت برخی از ادارات است، معلم کارمند دولت نیست معلم امروز در سند تحول بنیادین با هیئت‌علمی دانشگاه مقایسه می‌شود در افق نهایی رتبه‌بندی این بوده است که معلم باید به خودش با هیئت‌علمی دانشگاه تهران مقایسه شود و هنوز تا رسیدن به افق فاصله‌داریم. کمبود ۱۵ هزار نیروی انسانی معلم در اصفهان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: در سال ۹۱ و طبق سند تحول بنیادین دانشگاه فرهنگیان تأسیس و مقرر شد سالانه ۲۵ هزار دانشجو معلم پذیرش کند، اما این کار انجام نشد و امسال و سال‌های اخیر دارد کمبود نیروی انسانی خودش را نشان می‌دهد، یک طرز تفکری وجود داشت که چرا ما باید دانشگاه فرهنگیان راه بیندازیم، بیایم از لیسانس و فوق‌لیسانس‌ها استفاده کنیم و این عدد ۲۵۰۰۰ درزمانی به سه هزار و ۳۰۰ نفر رسید که نتیجه آن امروز کمبود شدید نیروی انسانی است که در استان اصفهان از ۶۰ هزار نیروی موردنیاز ۱۵ هزار نیرو را ما نداریم و بایستی از بازنشستگان عزیز در تدریس استفاده کنیم. وی گفت: دولت جدید توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان داشته و امسال بیش از ۲۵ هزار دانشجو معلم پذیرفته و گزینش شدند و در ورودی‌های ۱۴۰۱ رتبه ۲، رتبه ۹ و حتی رتبه زیر ۱۰۰ کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان شد و این عدد بیشتر هم خواهد شد. استخدام ۲۵ هزار نیروی خدماتی برای وزارت آموزش‌وپرورش برای مدارس کشور ابراهیمی بیان کرد: امروز کمبود نیروی خدماتی داریم و وزارت آموزش‌وپرورش مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر را اخذ کرده که در اواخر تابستان آزمون آن برگزار خواهد شد، در دوره ابتدایی آزمون برگزار در دوره متوسطه، پرورشی و نیروهای خدماتی هم آزمون برگزار و نیروها جذب خواهند شد.  مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: از کارهای خوب دیگر دولت این بود که سرانه‌ای که از سال ۱۳۹۰ تاکنون پرداخت‌نشده بود از بهمن ۱۴۰۰ مجدد پرداخت آن را آغاز کرد، البته این سرانه کافی نیست اما بازهم این سرانه مدارس واریز خواهد شد. وی در خصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان گفت: سقف بیمه در سال ۱۴۰۲ در قرارداد دوم افزایش خواهد یافت و تعهدات و تنوع خدمات بیمه‌ای برای همکاران فرهنگی افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت. پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

دیدگاهتان را بنویسید