شناسایی 13 نقطه حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره ایمنی حریم راه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی و مصوب شد که هفت نقطه از آن‌ با اقداماتی از قبیل نصب تابلو، نیوجرسی، چراغ چشمک‌زن، خط‌کشی، ترانشه‌برداری و اجرای شیار لرزنده آشکارسازی شد.

شناسایی 13 نقطه حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش شهرستان دالاهو از شهرکرد، فریدون پیشکار گفت: سال گذشته ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری شناسایی و مصوب شد که هفت نقطه از آن‌ها شامل گودارکپک، پیچ محور هارونی به سودجان، قبل از پل زیرگذر کمربندی سامان، روبروی زندان واقع در ورودی فرخشهر، پیچ یالانچی واقع در سامان، محور شمس‌آباد به خراجی و سه‌راهی امام قیس توسط اداره ابنیه فنی و ایمنی و حریم راه با اقداماتی از قبیل نصب تابلو، نیوجرسی، چراغ چشمک‌زن، خط‌کشی، ترانشه‌برداری و اجرای شیار لرزنده آشکارسازی شد.

رئیس اداره ایمنی حریم راه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: ۶ نقطه دیگر نیاز به آشکارسازی ندارند بلکه مطالعه و طراحی لازم دارد که توسط اداره ابنیه فنی در دست پیگیری و اقدام است.

وی با بیان اینکه جهت اجرای نقوش در سطح سرعت‌گاه‌ها نیز قرارداد منعقد شده که به زودی اجرا می‌شود، ادامه داد: نیوجرسی‌های نصب شده در ۶ ماه ابتدایی سال ۹.۵ کیلومتر است همچنین نصب تابلوهای ضروری در نقاط حادثه‌خیز و حفاظ‌های حاشیه راه در دست بررسی و اقدام است.

پیشکار به تماس‌های مردمی در خصوص عدم خط‌کشی در برخی محورها اشاره کرد و بیان داشت: درخواست مردم خواسته به حق و به‌جایی است اما عملیات خط‌کشی بر اساس محدودیت‌های مالی و اولویت‌بندی محورها هر ساله انجام می‌شود .

وی اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در محورهای استان انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی حریم راه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه استفاده از شن و نمک در طول سال عمر خط‌کشی را کاهش می‌دهد، ادامه داد: بارش‌های هر ساله که طی سه تا پنج ماه در این استان رخ می‌دهد و انجام عملیات تیغ‌زنی و شن و نمک‌پاشی باعث کاهش عمر مفید خط‌کشی می‌شود و احیای هر ساله طول محورها به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سالانه از ۴۷۵ چراغ چشمک‌زن و ۷۹ کیلومتر روشنایی در کل محورها نگهداری می‌شود، بیان داشت: ۱۱ کیلومتر از این میزان روشنایی تونل است.

پیشکار در پایان گفت: اکیپ‌های راهداری هر شهرستان روزانه از محورها بازدید می‌کنند و چنان چه محوری نیاز به اصلاح تابلو، حفاظ فلزی، چراغ چشمک‌زن و … داشته باشد توسط پیمانکار و نیروهای راهداری انجام می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

دیدگاهتان را بنویسید