نزدیک شدن ترسناک یک سیاره به زمین!

دانشمندان اخیرا سیارکی را کشف کردند که در یک اتفاق عجیب و ترسناک تا فاصله ۱۲ هزار کیلومتری به زمین نزدیک شد و این سنگ فضایی تا ۷۰ سال دیگر به سمت زمین حرکت نخواهد کرد.

نزدیک شدن ترسناک یک سیاره به زمین!

غزال زیاری: سه روز پیش بود که دانشمندان سیارکی را کشف کردند که به شکلی عجیب به فاصله‌ای بسیار نزدیک با زمین رسید ولی بدون ایجاد خطر خاصی، روز جمعه از فاصله ۱۹ هزار کیلومتری کره زمین عبور کرد.

این سیارک به نام Asteroid ۲۰۲۴ GJ۲ ، ابعادی به اندازه یک خودرو دارد و اخترشناسان بلافاصله پس از کشف آن، محاسبه کردند که از فاصله ۱۹ هزار کیلومتری کنار زمین عبور می‌کند که این فاصله، تنها ۳% فاصله بین کره زمین و ماه است.

طبق گزارش آژانس فضایی اروپا، ابعاد Asteroid ۲۰۲۴ GJ۲ بین ۲.۵ و ۵ متر است و جزو سیارک‌های با وزن بالا به شمار می‌رود که درصورتی که مدار آن مستقیما با مدار زمین تقاطع پیدا می‌کرد، در جو زمین می سوخت.

بیشتر بخوانید:

غوغای ستارگان، شهاب‌ باران و ردپای ستاره دنباله‌دار / چشم از آسمان بر ندارید
باز کردن قفل اسرار یادگیری در مغز

ستاره شناسان معتقدند که این سیارک حدودا در ساعت ۱۵ روز پنجشنبه ۲۳ فروردین به وقت تهران، به نزدیکترین فاصله‌اش با کره زمین ( فاصله‌ای ۱۲.۲۹۸ کیلومتری زمین) رسید و به گفته مسئولان مرکز هماهنگی اجسام نزدیک زمین آژانس فضایی اروپا، این سیارک تا سال ۲۰۹۳ دیگر به سمت کره زمین حرکت نخواهد کرد و در آن زمان هم این سیارک به این اندازه به زمین نزدیک نخواهد شد.

طبق برآوردهای دانشمندان در سال ۲۰۹۳، این سیارک حداکثر تا فاصله ۲۰۵ هزار کیلومتری زمین خواهد آمد که ۱۰ برابر دورتر از نزدیکترین فاصله این سیارک با زمین در مقایسه با سفر روز پنجشبه و نصف فاصله زمین و ماه خواهد بود.

ناسا تا امروز حدود ۳۵ هزار سیارک نزدیک به زمین را شناسایی و لیست کرده که تعداد بسیار محدودی از آنها، به منزله تهدیدی برای کره زمین به حساب می‌آیند.

منبع: livescience

دیدگاهتان را بنویسید